Tiistaiaamu valkeni täysin tyynenä mutta ihanan lämpimänä. Heti yhdeksän jälkeen olimme liikkeellä kohti Saimaan kanavaa. Puoliltapäivin oli jo 26 asteen helle ja ihoa täytyi yrittää suojata kaikin tavoin: aurinkovoidetta kertoimella 50, ohuilla pitkähihaisilla vaatteilla, oleskelemalla sisällä ja silti minulla alkoi tuntua kutinaa ranteissa ja käsivarsissa aurinkoihottuman takia. Tyyntä kun oli, niin koneajolla meni koko Saimaan matka.
Kanavaan ajoimme klo 15.40 ja silloin alkoi tuulikin vähän viritä. Sulut menivät sujuvasti. Nuijamaalla eli rajalla olimme klo 18 tienoilla Suomen passin- ja tullitarkastuksessa. Venäjän puolella ensimmäisessä sulussa Pällissä on Venäjän passintarkastus, joka kesti jonkin aikaa. Tässä vaiheessa saimme kiinni kaksi muuta purjevenettä, jotka olivat matkalla merelle seuraavan viikonlopun Espoo-Suursaari-purjehduskilpailuun ja jatkoimme kolmisin loput sulut.
Klo 21.25 kiinnityimme viimeisen sulun Juustilan (Brusnitchnojen) yläsataman laituriin yöpymään. Päivän matka oli 60 mailia. Yleensä alasululla on paljon hyttysiä, mutta tällä kertaa selvisimme aika vähällä.
Kanavaan ajoimme klo 15.40 ja silloin alkoi tuulikin vähän viritä. Sulut menivät sujuvasti. Nuijamaalla eli rajalla olimme klo 18 tienoilla Suomen passin- ja tullitarkastuksessa. Venäjän puolella ensimmäisessä sulussa Pällissä on Venäjän passintarkastus, joka kesti jonkin aikaa. Tässä vaiheessa saimme kiinni kaksi muuta purjevenettä, jotka olivat matkalla merelle seuraavan viikonlopun Espoo-Suursaari-purjehduskilpailuun ja jatkoimme kolmisin loput sulut.
Klo 21.25 kiinnityimme viimeisen sulun Juustilan (Brusnitchnojen) yläsataman laituriin yöpymään. Päivän matka oli 60 mailia. Yleensä alasululla on paljon hyttysiä, mutta tällä kertaa selvisimme aika vähällä.
Mikä männyn siitepölyn määrä! |
Tyyntä ja rauhaisaa kanavamatkalla |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti